סובלים מקטרקט? תשובות לכל השאלות החשובות

על מנת שתוכלו לראות כמו שצריך העדשות בעיניים צריכות להיות שקופות. ברגע שהעדשה מתחילה להיות עכורה זה מצב שבו אתם מתחילים לאבד את איכות הראייה. במקרה כזה יהיה עליכם לפעול במהירות על מנת שהראייה תחזור לקדמותה. מצב שבו העדשות של העין הופכות להיות עכורות נקרא קטרקט. שאלנו את ד"ר ירון פינקלמן שאלות שונות על הבעיה השכיחה הזאת. כך שאם אתם מתחילים לאבד את איכות הראייה, שווה לכם לקרוא את התשובות לשאלות ששאלנו. 

מהם התסמינים של קטרקט?

על מנת לאבחן קטרקט ישנו צורך לפנות לרופא מומחה ברפואת עיניים. אך התסמין השכיח ביותר כמו שאתם בוודאי מתארים לעצמכם הוא אובדן איכות הראייה. זה יכול לבוא בדמות אובדן באיכות הראייה או כל מיני רגישויות שונות שלא היו קיימות לפני. אך לפני שאתם מתחילים לבצע טיפול כזה או אחר, ישנו צורך לפנות לאיש מקצוע. רופא עיניים מומחה שיהפוך את כל סימני השאלה לסימני קריאה ברורים מבחינתכם.

כיצד ניתן לטפל בבעיה הזאת?

למרות התקדמות הטכנולוגיה, הטיפול היעיל ביותר להתמודדות עם קטרקט הוא ניתוח. במהלך הניתוח ישנה אפשרות להחליף את העדשה העכורה בעדשה שקופה ונקייה. המשמעות היא שלאחר הניתוח, מי שיעבור אותו יחזור לראות כמו בעבר. כמובן שיש כאלה שנמנעים מלבצע את הניתוח הזה רק בגלל החששות השונים. אך אפשר לספר כי הניתוח הספציפי הזה מגיע עם אחוזי הצלחה מאוד גבוהים. כך שכל עוד תבחרו את הרופא הנכון, לא אמורה להיות סיבה לדאגה.

בתוך כמה זמן משתפרת הראייה?

ההחלמה מהניתוח כמו מכל ניתוח אחר היא החלמה הדרגתית. אל תצפו להגיע למצב שבו אתם רואים מעולה מיד לאחר הניתוח. החדות של הראייה מגיעה ככל שעוברים הימנים והעין מתאפסת על עצמה. כל ניתוח הוא סוג של טראומה עבור האזור שבו הוא מבוצע. גם העין חובה סוג של טראומה כאשר מחליפים את העדשה הישנה בעדשה חדשה. לרוב כעבור מספר שבועות הראייה חוזרת להיות ראייה אולטימטיבית. 

מי נמצא בקבוצת הסיכון?

הסיבה המרכזית שבגינה מאבדים את איכות הראייה היא כמובן הגיל. תוכלו למצוא עוד סיבות אחרות שאולי כדאי לכם לבחון גם אותם. אך רוב האנשים שסובלים מהבעיה הזאת הם אנשים מבוגרים. כך שאם עברתם את גיל 60, מאוד יכול להיות כי אתם נמצאים בקבוצת סיכון. ביקור קבוע אצל רופא העיניים עשוי למנוע מכם להגיע למצב שבו תסבלו מאובדן באיכות הראייה. 

צילום:freepik

תוכן עניינים

פוסטים קשורים

דילוג לתוכן